Veelgestelde vragen

Vind hier snel een antwoord op uw vraag

Duur van de reparatie en verloop

Dat hangt af van de drukte en of er eventueel onderdelen voor uw reparatie moeten worden besteld. Wanneer u een product bij ons aanbiedt kunt u informeren naar de op dat moment geschatte wachttijd, hoewel dit altijd onder voorbehoud is.

Ja, dat kan. Wanneer u uw product heeft aangemeld op onze website, ontvangt u een bevestigingsmail met daarin uw ordernummer. Door met dit ordernummer in te loggen op in het Reparatie Volgen portal van onze website kunt u de status van uw reparatie inzien. De status wordt voortdurend geactualiseerd.

Nee, dat is in het algemeen niet mogelijk, tenzij hierover vooraf duidelijke afspraken zijn gemaakt.

Voorafgaand aan reparatie, kosten en prijsopgaven

Dat is niet vooraf te bepalen. U ontvangt van ons vooraf (meestal via e-mail) een prijsopgave voor de reparatiekosten. Hiervoor dient het toestel eerst onderzocht te worden. Zonder het product onderzocht te hebben kunnen wij geen kostenopgave geven.

Dat is afhankelijk van het soort product. Voor foto- en videocamera’s en (zoom)objectieven is dit 45 euro incl. btw. Voor de oudere analoge, niet elektronische kleinbeeldtoestellen is dit meestal 25 euro incl. btw. Voor 6 X 6 formaat of professionele apparatuur (w.o. ook (zoom)objectieven kunnen de onderzoekkosten hoger zijn, deze zijn 0.a. afhankelijk van de werktijd welke nodig is om de prijsopgave op te maken.

Nee, helaas is dit niet mogelijk. Een foutmelding of het niet goed functioneren van een product kan vaak verschillende oorzaken hebben. Iedere reparatie is weer anders.

Ja, nadat wij het toestel onderzocht hebben ontvangt u een prijsopgave met daarin vermeld wat er aan het toestel moet gebeuren en wat de reparatiekosten zullen zijn. Deze prijsopgave kunt u vervolgens doorsturen naar uw verzekeraar.

Merken en producten

Wij repareren in principe ieder product van de op onze website vermelde merken.

Dat hangt ervan af. Producten van niet vermelde merken kunnen wij vaak ook repareren. Hiervoor dient u eerst even contact op te nemen.

Ja, het maakt niet uit hoe oud uw toestel is, zolang als wij de eventueel voor de reparatie benodigde onderdelen in voorraad hebben of kunnen nabestellen, kan uw toestel gerepareerd worden.

Ja, u kunt bij ons LCD- en LED tv’s van de op onze website genoemde merken ter reparatie aanbieden. Wij repareren geen TV’s met beeldbuizen en plasmaschermen meer.

Nee, wij zijn een volledig merkonafhankelijk reparatiebedrijf.

Garantie

Ja, wij geven standaard 6 maanden garantie op reparaties.
Op onze Volvo navigator reparaties geven wij 2 jaar garantie.

Een uitzondering op de garantietermijn betreft sterk verouderde apparatuur waarvoor geen onderdelen meer leverbaar zijn. Alvorens wij in een dergelijk geval de reparatie uitvoeren nemen wij eerst contact met u op. Ook voor professionele apparatuur kan een andere termijn gelden.

Nee, na een reparatie heeft u garantie op de uitgevoerde werkzaamheden en de vervangen onderdelen. Door reparatie ontstaat er geen totale garantie op het gehele toestel als zodanig.

Langsbrengen, verzending en afhalen

Ja, wel vragen wij u om vooraf een afspraak te maken vanwege de Covid-19 voorzorgen.

Ja, wij verzenden via GLS-logistics waarbij de zending tot € 500,00 is verzekerd.
Producten met een hogere waarde verzenden wij via PostNL, hierbij kan tot €5000,00 verzekerd worden.

Wij brengen uitsluitend de werkelijke verzendkosten in rekening zonder enige opslag voor administratie- behandelingskosten.

Nederland:
Klein pakket verzekerd tot €500,00 >  €6,95
Groter pakket verzekerd tot €500,00 >  €7,95
Pakket verzekerd tot max,  €5.000,00 >  €14,90
Grotere en / of zwaardere zendingen welke niet aan de afmetings- en / of gewichtsvoorwaarden voldoen, verzendkosten op aanvraag.

België:
Klein pakket verzekerd tot  €500,00  >  €11,00

Andere landen verzendkosten op aanvraag.

Nee, wij repareren enkel in ons eigen service-lab, hier hebben wij alle nodige testapparatuur en eventuele reserve-onderdelen voorhanden.

Betaling

Nee, wij leveren standaard niet op rekening, tenzij hierover speciale afspraken zijn gemaakt.

Ja, bij onze reparatiebalie is een betaalautomaat aanwezig. Ook contant betalen is uiteraard mogelijk. Betalen met een creditcard is niet mogelijk.

Openingstijden en parkeren

Wij zijn geopend op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur en enkel op afspraak.

Ja, er is ruime parkeergelegenheid voor de ingang van ons bedrijf.

Reparaties buiten Nederland

Ja, wij hebben wereldwijd klanten waarvoor wij repareren.

Ja, indien u binnen de EU een bedrijf heeft en over een geldig buitenlands BTW-nummer beschikt, kunnen wij u btw-vrij factureren.

Staat uw vraag er niet bij? U kunt ons per e-mail contacteren of ons bellen: +31 (0)36 546 9565.